Nieuwe festivalwebsite 2015Festival

Sneek - Dit jaar lopen de Millenniumdoelen af en daarmee komt er ook een einde aan het 2015Festival. Maar niet voordat IJlst nog eenmaal op zijn kop wordt gezet met een feestelijke laatste editie.

Op dit moment is de organisatie druk bezig met het maken van het programma en andere voorbereidende werkzaamheden. Zo werd vorige week de nieuwe website gelanceerd. De website www.2015festival.nl werd eerder gebouwd en onderhouden door de Friese sponsor Malengo, voorheen Vincis. De nieuwe website www.2015festival.nl is tot stand gekomen door de creativiteit van een creatief Fries duo. Ontwerpbureau Greyd uit Sneek, die vanaf de eerste editie in 2005 het logo heeft ontworpen, mocht zich voor deze laatste editie helemaal uitleven om de huisstijl in een nieuw jasje te steken. Henk Greydanus: ,,Wij zijn ontzettend trots op het resultaat, en erg blij dat wij na 10 jaar trouwe dienst de kans kregen om de door ons ontworpen huisstijl een laatste, frisse, nieuwe uitstraling te geven.” De website werd gebouwd door Peter Boorsma, geboren in Nijland en opgegroeid in Witmarsum. Ontwerper Boorsma is een bekend gezicht in de Friese festivalscene. Zo is hij mede-initiatiefnemer van het Vlielandse festival Into the Great Wide Open, waarvoor hij ook de website bouwde. Marleen van der Steen, hoofd communicatie van deze laatste editie van 2015Festival, is zeer tevreden met de nieuwe website: ,,De samenwerking tussen Greyd en Boorsma was een gouden greep. De nieuwe website heeft precies dat frisse gevoel dat we met dit  laatste festival ook willen uitstralen. ,,Wij kunnen nu al bijna niet meer wachten tot 5 september!”