Beeldbellen met de zorgverlener via app BeterDichtbij

De coronacrisis zorgt voor een grote behoefte om fysiek contact door digitale oplossingen te vervangen. Niet alleen privé heeft beeldbellen een vlucht genomen, ook in ziekenhuis Nij Smellinghe speelt dit nu een belangrijke rol.

Op de poliklinieken worden de afspraken nu zoveel mogelijk telefonisch afgehandeld. In sommige situaties is het van grote toegevoegde waarde als de patiënt en zorgverlener elkaar kunnen zien. Denk aan het nagesprek met een patiënt die onlangs een chirurgische ingreep heeft ondergaan, de consulten van psychologen en psychiaters met hun patiënten en de ondersteuning van fysiotherapeuten bij de oefeningen die patiënten thuis uitvoeren.

Dit is nu mogelijk in Nij Smellinghe met de app BeterDichtbij. Deze app heeft een chatfunctie én de mogelijkheid tot beeldbellen. In afstemming met de patiënt nodigt Nij Smellinghe de patiënt uit voor gebruik van de app en krijgt hij of zij een e-mail met instructie.

Toegankelijke en bereikbare zorg

Patiënten met (verdenking op) het coronavirus op de Intensive Care (IC) mogen helaas geen bezoek ontvangen. Voor naasten is het prettig om middels beeldbellen toch op de hoogte te kunnen blijven van de situatie van de patiënt. In dit geval kan de zorgverlener beeldbellen met naasten. Voordeel van het gebruik van BeterDichtbij is dat naasten ook via de chat vragen kunnen stellen aan de medewerkers van de IC.

Met de inzet van beeldbellen en chatten via BeterDichtbij houden we de zorg zo veel mogelijk bereikbaar en toegankelijk.

Dit bericht is afkomstig van www.nijsmellinghe.nl.